Poveznica na video: https://youtu.be/
Ciljevi okruglog stola vidljivi su iz NAJAVE koja obuhvaća i relevantne statističke podatke. Kako biste odabrali dio trosatne snimke koji Vas zanima, pogledajte PROGRAM skupa.
NAJAVA SKUPA
„Sposobnost komunikacije na više jezika preduvjet je za … otkrivanje Europe u svoj njezinoj kulturnoj raznolikosti.“ – stoji u Priopćenju Europske komisije o uspostavi europskog prostora obrazovanja do 2025., a vizija kvalitetnog obrazovanja uključuje poticanje učenja jezika i višejezičnosti. U istom se dokumentu nadalje navodi: „U svrhu poticanja višejezičnosti dionici na razini država, regija i škola pozivaju se da nastave s provedbom Preporuke Vijeća o sveobuhvatnom pristupu poučavanju i učenju jezikâ iz 2019., među ostalim i u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.“
Čini se samorazumljivim da bi Republika Hrvatska kao zemlja članica Europske unije trebala biti dio europskog prostora obrazovanja. Gdje je hrvatski obrazovni sustav kad je riječ o poticanju učenja stranih jezika i višejezične kompetencije hrvatskih učenika?
– U aktualnoj školskoj godini broj učenika koji pohađaju nastavu drugoga stranog jezika smanjio se za više od 8000 učenika,
– manje od 10 % učenika u prvom razredu osnovne škole odabire neki drugi jezik osmi engleskoga, njemački je zastupljen s 9,15 %, a francuski s 0,25 % te nestaje kao predmet,
– manje od 50 % učenika završava obvezno osnovno obrazovanje s dva strana jezika,
– upisne kvote na studiju njemačkog i francuskog jezika na hrvatskim sveučilištima ostaju nepopunjene,
– 2019. – održan skup u Ministarstvu znanosti i obrazovanja te prezentiran negativan trend s obzirom na broj učenika i odabir stranih jezika u cijeloj obrazovnoj vertikali sve do akademske razine,
– 2019. – 2021. – nisu poduzete nikakve mjere te se nastavlja negativan trend
– 18. veljače 2021. udruge profesora njemačkog i francuskog jezika u Ministarstvu su prezentirale novu analizu stanja te iznijele prijedlog uvođenja dvaju stranih jezika, čeka se očitovanje,
– a tržište rada, osobito sektor turizma, istodobno vapi za kvalificiranim djelatnicima sa znanjem stranih jezika.
ŠTO DONOSI BUDUĆNOST – prešutno nestajanje jezičnih predmeta iz obveznog obrazovanja, nedostatak prevoditelja i nastavnika svih ostalih stranih jezika osim engleskoga ili ostvarivanje preduvjeta da ostanemo dio europskog prostora obrazovanja?
O ovome će se pitanju govoriti na okruglom stolu u organizaciji Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika i Hrvatske udruge profesora francuskog, uz potporu Veleposlanstva Savezne Republike Njemačke i Veleposlanstva Republike Francuske. Sudjelovali su predstavnica Europske komisije, gđa Kristina Cunningham, državni tajnik, g. Tomislav Paljak, predstavnice Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Imena istalih sudionika možete pronaći u programu.
11.00 | OTVORENJE SKUPA I POZDRAVNI GOVORI |
Pozdravna riječ – predstavnice inicijatora, predsjednica Hrvatske udruge profesora francuskog jezika, Mirjana Franić, prof. i predsjednica Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika, dr. sc. Irena Horvatić Bilić | |
11.10 | Pozdravna riječ – veleposlanik Republike Francuske, njegova ekscelencija Gaël Veyssière (na francuskome uz prijevod) |
11.15 | Pozdravna riječ – veleposlanik Savezne Republike Njemačke, njegova ekscelencija dr. Robert Klinke (na njemačkome uz prijevod) |
RADNI DIO SKUPA | |
11.25 | Izlaganje – predstavnica Europske komisije, gđa Kristina Cunningham, Glavna uprava za obrazovanje, mlade, sport i kulturu (DG EAC), iz Odjela B.2 za škole i višejezičnost (na engleskome uz prijevod) |
11.45 | Osvrt na stanje u hrvatskom obrazovnom sustavu – predsjednica Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika, dr. sc. Irena Horvatić Bilić |
11.55 | Obraćanje – državni tajnik Ministarstva znanosti i obrazovanja, g. Tomislav Paljak |
12.10 | Komentari i pitanja – 1. dio |
STANJE UNUTAR OBRAZOVNE VERTIKALE | |
12.25 | Primjer dobre prakse – OŠ Vukomerec, ravnatelj Zdravko Dominik |
12.35 | Primjer roditeljske perspektive – gđa Slađana Marić, majka učenika 7. razreda osnovne škole |
12.45 | Stanje na srednjoškolskoj razini, XVI. gimnazija, ravnateljica Nina Karković, prof. |
12.50 | Sveučilište u Zadru – Odjel za germanistiku, prof. dr. sc. Anita Pavić Pintarić |
12.55 | Sveučilište u Zagrebu – Filozofski fakultet, Odsjek za germanistiku, doc. dr. sc. Aleksandra Ščukanec |
13.00 | Sveučilište u Zadru – Odjel za francuske i frankofonske studije, doc. dr. sc. Rea Lujić |
13.05 | Sveučilište u Zagrebu – Filozofski fakultet, Odsjek za romanistiku, prof. dr. sc. Ivana Franić |
JEZIČNE KOMPETENCIJE U SVIJETU RADA | |
13.15 | Obraćanje – predstavnica Hrvatske udruge poslodavaca, Udruge ugostiteljstva i turizma, gđa Ana Gazić; članica HUP-a, gđa Ivana Halambek, PLAVA LAGUNA d.d., pomoćnica direktora ljudskih resursa |
13.30 | Obraćanje – predstavnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, gđa Ivana Drobac Kern, rukovoditeljica u Odjelu za pripremu za zapošljavanje |
13.40 | Komentari i pitanja – 2. dio |
ZAKLJUČCI I ZATVARANJE SKUPA |